Goede vraag! Veel ondernemers (en websitebouwers!) zijn zich er niet van bewust dat er om je Google positie te behouden een aantal acties en checks uitgevoerd moeten worden vóórdat je je nieuwe website live zet.
Wij hanteren echter een uitgebreide checklist voordat we je nieuwe website online zetten en helpen je om te zorgen dat je geen onnodige schommelingen in Google gaat zien.
Als er in je nieuwe website nieuwe pagina’s zijn toegevoegd/ pagina’s zijn verwijderd of van naam/url zijn gewijzigd, dan zorgen we er bij de livegang bijvoorbeeld voor dat je oude websitepagina’s op de juiste manier worden doorverwezen naar nieuwe url’s (301 redirects), zodat je geen onnodige veranderingen in je Google positie gaat zien.
Over het algemeen zul je altijd een kleine dip zien in je Google resultaten in de eerste weken nadat je nieuwe site online is gegaan (omdat Google even tijd nodig heeft om eventuele veranderingen te analyseren en bezoekcijfers voor je nieuwe site mee te nemen in hun algoritme berekeningen), maar uiteindelijk zal dit herstellen (en als je verbeteringen hebt aangebracht in je website, zoals je teksten SEO-vriendelijk maken, je afbeeldingen optimaliseren, nieuwe SEO-pagina’s toevoegen etc.) dan kun je je website zelfs enorm laten stijgen in Google.
Wendy is een ervaren SEO-specialiste en verzorgt al jaren ook SEO-ondernemerscursussen voor reisondernemers, dus zij zal je ook tijdens de onboarding calls wijzen op acties die je zelf kunt ondernemen om je nieuwe website beter vindbaar te maken in de zoekmachines.